Tankar och tips om kundinsikt

Att skicka säljarna på kurs räcker inte …

… för att driva kunden till förändring! Det räcker inte att utbilda säljkåren i Insight- eller Challenger Sales för att de ska börja sälja proaktivt, tidigt i köpprocessen. Få säljare klarar den förändringen på egen hand. Utan rätt stöd så kommer majoriteten att falla tillbaka i gamla hjulspår. Kunderna har tagit kommandot över köpprocessen B2B-kunder […]

Gör inte misstaget att lägga alla dina ägg i korgen Användbarhet (Usability)

Företagen som tror att användbarhet, i sig,  ska skapa lojala och lönsamma kunder riskerar att kasta utvecklingspengarna i sjön. Här förklarar vi varför. Det finns två begrepp du måste ha koll på. Usability – Användbarhet Lätt att använda (för att nå ett specifikt mål). Usefulness – Värd att användas Möter ett behov och tillför ett värde […]

Är det en uppoffring att göra affärer med er?

Hur skulle era kunder betygsätta ”köpresan” med er på Tripadvisor? Skulle det bli bilder ni kan vara stolta över, eller bilder på hårtestar i avloppet? Har ni koll? När skillnaden mellan era produkter och konkurrenternas blir omöjlig att upptäcka utan mikroskop, blir upplevelsen av ER allt viktigare. Nyckeln är att sälja och leverera på ett sätt som […]

En obekväm sanning om startups

Debatten fortsätter om varför det skapas så få nya jobb av alla pengar som satsas på startups och innovationer i Sverige. Vad tror du att det beror på? Vi har en uppfattning. Amerikanska Inc skriver om en studie med 101 post-mortem av kursade start-ups, inga fåniga enkäter utan ordentliga obduktioner. De fem vanligaste haveriorsakerna var: […]