… för att driva kunden till förändring! Det räcker inte att utbilda säljkåren i Insight- eller Challenger Sales för att de ska börja sälja proaktivt, tidigt i köpprocessen. Få säljare klarar den förändringen på egen hand. Utan rätt stöd så kommer majoriteten att falla tillbaka i gamla hjulspår. Kunderna har tagit kommandot över köpprocessen B2B-kunder…
Tänk till innan ni lanserar en helt ny produkt! Våra B2B-kunder vänder sig ofta till oss när de ska lansera nya produkter. De vill få en kritisk mängd kunder att köpa den nya produkten så snabbt som möjligt. Syftet är att vinna ett brohuvud på marknaden, som skapar möjligheter att sedan sälja till fler kunder. Dvs om…
Företagen som tror att användbarhet, i sig, ska skapa lojala och lönsamma kunder riskerar att kasta utvecklingspengarna i sjön. Här förklarar vi varför. Det finns två begrepp du måste ha koll på. Usability – Användbarhet Lätt att använda (för att nå ett specifikt mål). Usefulness – Värd att användas Möter ett behov och tillför ett värde…
Låt oss säga att du ska utveckla ett nytt erbjudande, förbereda en lansering, slipa till kundupplevelsen eller ta fram underlag för content marketing. Du vet att det är omöjligt att vara relevant för kunderna om ni inte har järnkoll på deras verklighet. Du vet också att det får man inte genom att sitta hemma på…
Hur kan det komma sig att teknikbolag låter så många så smarta, erfarna och välutbildade människor bränna så mycket resurser på att göra så lite relevant skillnad för sina kunder? De förväxlar kundernas behov och sina egna lösningar. De blandar ihop mål och medel. Låt oss hoppas att du och dina kollegor inte gör det…