Svaret beror på hur stor RISK kundens köpbeslut innebär och hur lätt eller svårt det är för kunden att ändra sig och BYTA. Faktum är att vissa köp ger kunder ångest! Det avgör i sin tur hur mycket ANSTRÄNGNING kunden måste lägga ned på att förbereda och genomföra köpet. Det avgör också vad er kommunikation måste…
Tänk dig köpprocessen som en tågresa där kunden passerar ett antal stationer. Under varje delsträcka måste kunden reda ut saker för att kunna ta sig vidare, annars stannar både tåget och affären. Köpresan startar med en triggerhändelse Utgå från att kunden alltid är upptagen med sitt och är helt ointresserad av ditt erbjudande. Sedan börjar…
Det är inte bara vi leverantörer som är fascinerade av lösningar. Många i kundens team är också det. Se upp, det är lätt att tro att lösningsegenskaperna kunden vill diskutera på ÄR behovet. Så är det inte! När du träffar kunder för att FÖRSTÅ deras deras behov, men kunden snabbt glider in på funktioner och…
ChatGPT är inte ett BEHOV, det är en LÖSNING. Lösningen ChatGPT kan användas för att tillfredsställa en himla massa olika behov. Det är därför som EFTERFRÅGAN på både ChatGPT och information om vad man kan använda ChatGPT och andra AI-tjänster till formligen exploderar nu. Vi blir alla helt knäckta hur snabbt, enkelt och billigt Chat GPT…
Det finns många modeller, verktyg och metoder som gör anspråk på att vara den enda rätta vägen till framgång. Men som med religion så är det inte alltid verktyget det är fel på utan hur det används. När det blir fel! Jag, som sätter kundernas perspektiv först i alla lägen, brukar tex bli frustrerad över…