Det finns en myt som påstår att inuiter har väldigt många ord för snö. Det skulle inte vara konstigt om det vore så. Ord är viktiga för att vi ska förstå varandra. För att du och dina branschkollegor ska kunna kommunicera effektivt så använder ni mängder av noggrant definierade begrepp. Hur skulle det se ut om…
För den som är mer bekväm med att tala om sin egen produkt än med kunden så blir det helt naturligt att leda MED sin produkt i B2B-säljmöten. Vad betyder det? Jo, att man presenterar sin produkt så tidigt som möjligt i mötet. Det gör man så att kunden snabbt ska förstå hur bra den…
Nu ska du få ett bra tips på hur du kan testa dina kollegors förslag till värdeerbjudande för en ny produkt. Att sätta ett nytt värdeerbjudande kan vara lättare sagt än gjort. Det är viktigt att det blir rätt eftersom värdeerbjudandet kan sätta tonen för en affärsmodell, en ny produkt, en byråbrief, utveckling av nytt…
Är ni säkra på att era säljare beter sig som ni förväntar er? De flesta tycker nog inte att det är okey att flörta ohämmat med gifta människor. Hur blir det då om man hjälper någon bryta sig loss från ett dåligt förhållande? Det uppfattas nog som något helt annat. Flörtandet handlar om flirtaren själv…
Alla älskar idéer och kreativa lösningar. Kruxet är att de idéer och lösningar vi spånar fram inte nödvändigtvis gör någon relevant skillnad för kunderna. Bra idéer som kan hjälpa kunderna att lyckas med sina viktigaste utmaningar riskerar att drunkna i ett hav av spretiga påhitt som helt missar kundernas behov. Det här undviker vi om…